در این بخش از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا، قصد داریم شما را با سدیم اسکوربات و مزایای آن آشنا سازیم. سدیم اسکوربات نوع غیراسیدی و بافر از ویتامین C محسوب می شود که در گروه نمک های معدنی قرار می گیرد.

سدیم اسکوربات چیست؟

ماده سدیم اسکوربات یا ویتامین C یک ترکیب شیمیایی متشکل از اتم های کربن، هیدروژن، اکسیژن و سدیم است. این ماده که از مواد مغذی ضروری برای بدن به شمار می رود در انواع مختلفی از میوه ها، مرکبات و سبزیجات به طور طبیعی یافت می شود. شکل ظاهری این ماده به شکل جامد سفید رنگ بلوری یا پودری است. البته باید گفت که شکل خالص ویتامین C اسید اسکوربیک می باشد و سدیم اسکوربات در واقع نمک سدیم این ماده است. بنابراین این ماده شکل غیر اسیدی ویتامین C محسوب می شود.

سدیم اسکوربات

مزایای سدیم آسکوربات برای سلامتی

به طور کلی ویتامین C یکی از ضروری ترین ماده های مغزی برای بدن می باشد. سدیم اسکوربات نیز که یکی از اشکال این ویتامین است به طور کامل از خواص آن برخوردار می باشد. همچنین این ماده به دلیل داشتن برخی ویژگی ها از اشکال دیگر ویتامین ث نیز مناسب تر است و بهترین فرم این ویتامین محسوب می شود.

مهمترین مزیت سدیم اسکوربات مربوط به خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این ماده به دلیل برخورداری از این ویژگی موجب جلوگیری از بروز آسیب به سیستم ایمنی بدن می شود. ویتامین C علاوه بر این برای حفظ سلامت دندان ها، استخوان ها، غضروف ها، رگ های خونی و همینطور حفظ سلامت پوست ضروری می باشد. این ماده باعث تشکیل کلاژن بر سطح پوست شده و به افزایش جذب آهن در بدن نیز کمک می کند. مهار رادیکال های آزاد تولید شده در فرآیند متابولیسم بدن نیز یکی دیگر از مزایا و خاصیت های این ماده به شمار می رود.

نکته: برای خرید سدیم اسکوربات میتوانید به سایت آواشیمی صبا مراجعه کنید.

دیگر فواید سدیم اسکوربات

از جمله دیگر فواید سدیم اسکوربات مهار پیشرفت بیماری آترواسکلروتیک و پیشگیری از حمله قلبی را می توان نام برد. این ماده همچنین می تواند در از بین رفتن عفونت های حاد و مزمن نیز کمک کننده باشد. این نمک سدیم علاوه بر این به عنوان یک ماده ضد سرطان نیز شناخته می شود.

از جمله مزایای شکل سدیم اسکوربات ویتامین C در مقایسه با شکل اسید اسکوربیک آن این است که به دلیل غیر اسیدی بودن مشکلات گوارشی برای مصرف کنندگان در پی ندارد. در نتیجه کسانی که از حساسیت معده رنج می برند می توانند از این شکل ویتامین C بهره ببرند. از دیگر مزایای این ماده این است که محلول در آب است و مقدار اضافی آن به وسیله ادرار از بدن دفع می شود. در نتیجه به هیچ وجه ایجاد مسمومیت نخواهد کرد. اگرچه باید گفت که مصرف بیش از اندازه از این ماده می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

افزون بر اینها باید گفت که وجود سدیم در ترکیب این ماده نیز خود یک مزیت محسوب می شود. زیرا به جذب بیشتر ویتامین C توسط بدن کمک می کند.

سدیم اسکوربات و مزایا

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به سدیم اسکوربات و مزایای آن می توانید به مطالب موجود در وبسایت آواشیمی صبا مراجعه کنید. شرکت آواشیمی صبا، وارد کننده مواد دارویی با بیش از بیست سال سابقه فعالیت در این حوزه می باشد و بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد.