در دسترس

متیل پارابن

متیل پارابن یک ماده نگهدارنده پرکاربرد است که در طیف وسیعی از محصولات مصرفی یافت می شود. این ماده به دسته ای از مواد شیمیایی معروف به پارابن ها تعلق دارد که استرهای اسید p-hydroxybenzoic هستند. این به یک مولکول با برخی از خواص ضد میکروبی تبدیل می شود که آن را در افزایش ماندگاری محصولات مستعد فاسد شدن توسط کپک، باکتری و مخمر موثر می کند. این ماده پودری سفید رنگ با بوی ضعیف است که در PH 3 تا ۸ فعال و پایدار است

نیروگاه نگهدارنده برای انواع مواد

موفقیت متیل پارابن در توانایی آن برای مختل کردن غشای سلولی میکروب ها نهفته است. این کار عملکردهای اساسی موجودات را مختل می کند و در نهایت منجر به مرگ آن ها یا جلوگیری از تولید مثل می شود. این به معنای ماندگاری طولانی تر برای محصولاتی مانند:

  1. لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی: لوسیون، کرم، شامپو، نرم کننده، آرایش
  2. غذاها و نوشیدنی ها: محصولات پخته شده، گوشت های فرآوری شده، چاشنی ها، نوشابه ها
  3. داروها: کرم ها، پمادها، شربت ها، داروهای تزریقی
  4. محصولات خانگی: صابون، شوینده، ضدعفونی کننده

اثربخشی متیل پارابن اغلب با سایر پارابن ها مانند پروپیل پارابن ترکیب می شود تا طیف وسیع تری از محافظت در برابر تهدیدات میکروبی ایجاد کند.

متیل پارابن

موارد مهم قبل از مصرف

مصرف کنندگان می توانند با در نظر گرفتن موارد زیر انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند:

  1. برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید: به دنبال “متیل پارابن” یا سایر پارابن های ذکر شده در برچسب محصولات باشید.
  2. گزینه های جایگزین را در نظر بگیرید: بسیاری از گزینه های بدون پارابن برای لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی و حتی برخی مواد غذایی در دسترس هستند.
  3. با یک متخصص پوست مشورت کنید: اگر بعد از استفاده از محصولات حاوی متیل پارابن دچار سوزش پوستی شدید، برای تعیین علت آن با متخصص پوست مشورت کنید.

ویژگی های منحصر به فرد متیل پارابن

این ماده به راحتی از طریق دستگاه گوارش و پوست جذب بدن شده و به پارا هیدروکسی بنزوئیک اسید هیدرولیز می شود و بدون تجمع در بدن به سرعت از طریق ادرار دفع می شود. بنابراین مصرف خوراکی این ماده برای انسان ها و حیوانات غیر سمی است. این ماده به سرعت توسط باکتری ‌های موجود در خاک متابولیزه شده و به طور کامل زیست تخریب پذیر است.

خرید متیل پارابن

شما می توانید این محصول را با مراجعه به سایت آوا شیمی صبا خریداری و اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.