در این مطلب از سری مطالب بخش دانستی‌ها در وبلاگ آواشیمی صبا قصد داریم با موضوع کائولین و فواید آن چیست؟ در خدمت شما باشیم تا بیش از پیش با کائولین آشنا شوید.

در ابتدا به توضیح کائولین خواهیم پرداخت.

کائولین و فواید آن چیست؟

کائولین چیست؟

خاک رس کائولین، همه کاره با تعدادی کاربرد و فواید است. همچنین دارای خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی است که به استفاده از آن کمک می کند.

این یک ماده رسی طبیعی است که بیشتر در خاک هایی یافت می شود که از هوازدگی شیمیایی سنگ ها در آب و هوای گرم و مرطوب ایجاد شده اند.

یک مثال خوب از چنین آب و هوایی جنگل بارانی استوایی است.

همچنین به آن خاک رس چینی، خاک رس سفید، خاک رس آرایشی سفید، سیلیکات آلومینیوم هیدراته، خاک رس کائولینیت نیز می گویند. حال به به اینجای مطلب کائولین و فواید آن با کائولین آشنا شدید در ادامه به انواع آن پرداخته تا بیش از پیش با آن آشنا شوید.

انواع کائولین

انواع مختلفی از کائولین وجود دارد که هر کدام دارای اجزای معدنی و فواید خاص خود برای پوست هستند:

  •  خاک رس کائولین: همچنین به عنوان رس چینی شناخته می شود، یک عنصر رایج در محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی است. این نوع برای پوست ملایم است و برای افرادی که پوست حساسی دارند یا می خواهند با گزینه ای کمتر خشن شروع کنند ایده آل است.
  • بنتونیتی: یک خاک رس پف کرده است، به این معنی که با مخلوط شدن با آب منبسط می شود. این خاک رس فوق العاده جاذب برای افرادی که پوست بسیار چرب دارند بهترین است؛ زیرا به راحتی هر گونه چربی و باکتری اضافی روی صورت شما را جذب می کند. همچنین اعتقاد بر این است که به دلیل توانایی جذب، پوست را سفت می کند. ماسک های کائولین بنتونیت در رنگ های مختلفی از جمله سفید، زرد، قرمز، قهوه ای و مشکی تولید می شوند.
  • خاک رس سبز فرانسوی: رنگ خود را از مواد گیاهی در حال پوسیدگی مانند جلبک یا کلروفیل می گیرد. به دلیل خاصیت لایه برداری و توانایی آن در جذب کثیفی و ناخالصی ها از منافذ پوست شناخته شده است. به دلیل قدرت جذب قوی، اعتقاد بر این است که گردش خون را بهبود می بخشد.
  • خاک رس فولر: یکی از قوی ترین خاک های رس است و ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند بهترین انتخاب نباشد. به طور موثر ناخالصی ها و کثیفی ها را از منافذ شما پاک می کند و نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود.
  • کائولین مسنجر: سرشار از مواد معدنی است و خاصیت جاذب قوی دارد. اگر پوست چرب دارید، ممکن است به پیشگیری و از بین بردن جوش های سر سیاه کمک کند.

کائولین

فواید کائولین چیست؟

مزایای ماسک خاک رس نیاز به مطالعه بیشتری دارد، اما شواهد حکایتی نشان می دهد که می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد و حتی به بهبود زخم کمک کند.

بهبود پوست صورت

وقتی ماسک خاک رس مورد علاقه خود را روی صورت خود بمالید، پوست چرب شانسی ندارد. مواد معدنی موجود در ماسک به سرعت روغن را جذب می کند و در عین حال پوست شما را هیدراته نگه می دارد. آکنه به دلیل مسدود شدن منافذ پوست توسط روغن ها و باکتری ها ایجاد می شود. با از بین بردن این ناخالصی ها از منافذ شما، ابزاری قدرتمند برای جلوگیری از جوش های سرسیاه مزاحم و آکنه است.

سایر بیماری های پوستی را تسکین دهید

کائولین ممکن است برخی از اختلالات پوستی را تسکین دهند. در حالی که تحقیقات بیشتر حکایتی است، اعتقاد بر این است که ماسک های خاک رس گردش خون را در زیر پوست بهبود می بخشد. جریان خون بیشتر به پوست شما می تواند به بهبود سریعتر زخم ها و تسکین علائم پوست حساس کمک کند.

پوست حساس را تحریک می کند

هر نوع خاک رس از نظر ترکیب معدنی و استحکام متفاوت است.

همیشه بهترین کار این است که یک ماسک جدید را روی یک تکه کوچک از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که قبل از استفاده از آن روی کل صورت خود هیچ واکنشی را تجربه نمی کنید.

افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است نتوانند انواع خاصی از ماسک های خاک رس را تحمل کنند؛ زیرا می توانند باعث قرمزی یا تحریک شوند. اگر پوست حساسی دارید ابتدا با یک خاک رس ملایم مانند کائولین شروع کنید.

شما میتوانید برای خرید کائولین سبک به سایت آوا شیمی صبا مراجعه کنید.