در این سری از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا قصد داریم شما را با موم بیزوکس و موارد مصرف آن آشنا سازیم. از موم بیزوکس به طور گسترده در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با موارد مصرفی این موم بیشتر آشنا شویم.

موم بیزوکس چسیت؟

موم بیزوکس یا موم زنبور عسل ماده ای است که توسط زنبورهای عسل جهت ساخت سلول های درون کندو ترشح می شود. این موم رنگی بین زرد تا قهوه ای دارد و بدون مزه است. این ماده در آب و گلیسیرین نامحلول است و فقط در حلال های آلی و روغن ها حل می شود.

در ادامه به معرفی کاربردها و موارد مصرف موم بیزوکس که در دسته موم و وکس قرار می گیرد، می پردازیم.

موم بیزوکس

موارد مصرف موم بیزوکس

از موم بیزوکس به طور گسترده در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد. این ماده در ساخت کرم دست و صورت، نرم کننده لب، برق لب، انواع مرطوب کننده ها، خط چشم، ژل مو، رژ گونه و سایه چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

موم بیزوکس در صنایع غذایی به عنوان لعاب جهت جلوگیری از خشک شدن و از دست رفتن آب مواد غذایی به کار گرفته می شود. از این ماده همچنین برای محافظت از سطح برخی از میوه ها نیز استفاده می شود. این موم ماده اصلی در ساخت آدامس طبیعی نیز به شمار می رود.

از این موم همچنین در ساخت موم جراحی نیز استفاده می شود. موم جراحی جهت کنترل خونریزی از سطح استخوان در طی عمل های جراحی به کار گرفته می شود.

مهمترین کاربرد صنعتی موم بیزوکس استفاده از آن در ساخت شمع است. کارخانه های تولید شمع یکی از مشتریان اصلی این موم محسوب می شوند.

کاربرد موم بیزوکس در صنعت شمع سازی

موم بیزوکس در صنعت نساجی نیز مورد استفاده واقع می شود. استفاده از موم در پارچه باعث می شود که دیرتر لک بگیرد و همچنین سریعتر نیز تمیز شود. این ماده همچنین باعث می شود که لباس های نخی دیرتر چروک شوند. از این موم همچنین در صنعت داروسازی جهت ساخت پوشش روی قرص ها، در دندانپزشکی جهت ساخت قالب دندان، در فرآیند ساخت انواع چسب و جوهر و همینطور در صنعت کاغذسازی نیز استفاده می گردد.

شما میتوانید برای خرید بیزوکس به سایت آواشیمی صبا مراجعه کنید.

دیگر مصارف بیزوکس

یکی دیگر از موارد مصرف موم بیزوکس استفاده از آن در ساخت آثار هنری است. از این موم به عنوان عامل تثبیت کننده رنگ روغن کار شده در بدنه آثار هنری استفاده می گردد. این ماده همچنین می تواند به عنوان چسب رنگ های مومی نیز در فرآیند شکل گیری آثار هنری مورد استفاده قرار گیرد.

از جمله دیگر کاربردهای مهم موم بیزوکس می توان به استفاده در تولید واکس های کفش و پولیش مبلمان اشاره کرد. از این ماده همچنین در ساخت سازها و ابزارهای موسیقی نیز استفاده می شود. این موم می تواند در این فرآیند به عنوان چسب جهت اتصال قطعات به قسمت های داخلی ابزارهای موسیقی مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر اینها از این موم جهت درمان و رفع چاک گوشه لب، درمان زگیل های پوستی، نقرس، دردهای روماتیسمی و رفع چین و چروک پوست نیز استفاده می شود.

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره موم بیزوکس می توانید به وبسایت آواشیمی صبا مراجعه کنید. شرکت آواشیمی صبا با دارا بودن سابقه ای طولانی به عنوان وارد کننده مواد دارویی از نامی پرآوازه و اعتباری انکار ناپذیر در این حوزه برخوردار می باشد.