در این سری از مطالب وبلاگ آوا شیمی صبا ما می خواهیم ایزوپروپیل پالمیتات و فواید آن چیست؟ را مورد بررسی قرار دهیم.

ایزوپروپیل پالمیتات به تقویت سد پوستی کمک می کند و اطمینان می دهد که رطوبت در آن محفوظ می ماند اما، بر خلاف سایر نرم کننده ها، مزایای آن به همین جا ختم نمی شود.

این ماده از این نظر منحصر به فرد است که نفوذ سایر مواد را افزایش می دهد، البته در مورد فرمولاسیون و ایجاد محصولاتی که از نظر زیبایی کاربرد دارند، ضروری است.

ایزوپروپیل پالمیتات چیست؟

ایزوپروپیل پالمیتات یک روغن مصنوعی است که از ایزوپروپیل الکل – مشتق پروپان – و اسید میریستیک، یک اسید چرب طبیعی تشکیل شده است.

اگرچه لزوما یک محصول منحصر به فرد مراقبت از پوست نیست؛ اما یک عنصر آرایشی محبوب در طیف گسترده ای از محصولات زیبایی است که در همه چیز از افترشیو گرفته تا ضد تعریق و کرم های ضد پیری یافت می شود.

چرا اینقدر محبوب؟ زیرا ایزوپروپیل پالمیتات فواید فرمولاسیون دارد و با فرمول ‌های غلیظ‌ کننده، بافتی متراکم ‌تر به محصولات می ‌دهد. همچنین بافت کلی محصولاتی را که محتوای روغن بالایی دارند، به‌ جای چرب شدن، ابریشمی می‌کند.

در حالی که این یک پیروزی بزرگ برای آزمایشگاه ‌ها و دانشمندانی است که محصولات زیبایی شما را می ‌سازند، اما مزایای مراقبت از پوست برای شما نیز دارد.

در حالی که نرم‌ کننده ‌های زیادی در بازار وجود دارد، خرید ایزوپروپیل پالمیتات دارای مزیت اضافه ‌ای است که باعث افزایش نفوذ مواد دیگر می‌شود (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم).

ایزوپروپیل پالمیتات

فواید ایزوپروپیل پالمیتات برای پوست

تقویت سد پوست: ایزوپروپیل پالمیتات خارجی ترین لایه پوست را قوی و دست نخورده نگه می دارد. در نظر بگیرید که سد پوست از آجر و ملات تشکیل شده است: سلول ها آجر هستند و همه چربی ها ملات هستند.

ایزوپروپیل پالمیتات همان ملات است که شکاف های بین سلول های پوست را پر می کند تا رطوبت نتواند از آن خارج شود.

پوست را نرم می کند: به عنوان یک نرم کننده، به نرمی و لطافت پوست خشک یا پوسته پوسته کمک می کند.

نفوذ مواد دیگر را افزایش می دهد: این روغن جذب مواد فعال را آسان تر می کند و به نوبه خود، این ویژگی مراقبت از پوستی را که استفاده می کنید، مؤثرتر می سازد.

بافت محصول را بهبود می بخشد : این مزیت دقیقا به پوست مربوط نمی شود، اما ایزوپروپیل پالمیتات باعث می شود محصولات مراقبت از پوست آن احساس شاداب، کرمی، اما نه چرب داشته باشند.

 

عوارض جانبی ایزوپروپیل پالمیتات

بعد از بررسی فواید ایزوپروپیل پالمیتات، بیایید به عوارض جانبی آن بپردازیم.

یک اخطار بزرگ در مورد این ماده وجود دارد. یک متخصص خاطرنشان می کند: «یکی از اشکال مستند ایزوپروپیل پالمیتات این است که می تواند منافذ را مسدود کند». بنابراین کسانی که آکنه دارند یا مستعد جوش هستند باید از مصرف آن خودداری کنند.

در حالی که به طور کلی چیز خوبی است که باعث افزایش نفوذ مواد دیگر می شود، این می تواند یک شمشیر دو لبه نیز باشد.

بلکین هشدار می دهد: «از آن جایی که این یک تقویت کننده نفوذ است، ممکن است باعث تحریک بیشتر مواد فعال دیگر شود.» او همچنین خاطرنشان می کند که کسانی که روزاسه یا پوست حساس دارند باید در مورد فرمول هایی که حاوی ایزوپروپیل پالمیتات همراه با مواد فعال قدرتمندی هستند که می توانند در ابتدا تحریک کننده باشند، مانند رتینوئید ها و اسید ها، بسیار محتاط باشند. همچنین مانند هر ماده دیگری، خطر واکنش آلرژیک نیز وجود دارد.

نحوه استفاده از آن چیست؟

بهترین گزینه این است که دستورالعمل ‌های مربوط به هر محصول خاص را دنبال کنید.

امیدواریم که در پایان از مطلب ایزوپروپیل پالمیتات و فواید آن چیست؟ استفاده لازم را برده باشید.

همچنین شما می توانید از سایت آوا شیمی صبا این محصول را خریداری کنید.