در این سری از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا قصد داریم شما را با آلانتوئین و موارد مصرف آن چیست؟ آشنا سازیم. در ادامه با ما باشید تا در مورد خواص، فواید و عوارض جانبی این ماده نگهدارنده را مورد بررسی قرار دهیم.

آلانتوئین چیست؟

آلانتوئین عصاره ای از برگ گیاه کامفری می باشد. این گیاه که با نام سنفیتون نیز شناخته می شود بومی مناطق گرم آسیا می باشد. آلانتوئین واسطه اصلی متابولیسم در بدن حیوانات و همچنین ارگانیزم های گیاهی شناخته می شود. این ماده از اتم های کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن تشکیل شده است. شکل صنعتی آلانتوئین پودری بلوری است که از فرآیند اکسیداسیون ماده اسید اوریک به دست می آید. آلانتوئین علاوه بر گیاه کامفری به شکل طبیعی در چغندر قند، بابونه، جوانه گندم و دانه های تنباکو نیز موجود می باشد.

حال که با این ماده آشنا شدیم، در ادامه به بررسی موارد مصرف و خواص آلانتوئین می پردازیم.

شما میتوانید برای خرید آلانتوئین به سایت آواشیمی صبا مراجعه کنید.

آلانتوئین

خواص و فواید آلانتوئین

آلانتوئین دارای ویتامین های C، A و E می باشد. این ماده دارای خاصیت های متعددی برای سلامتی می باشد. از جمله این خواص می توان به این موارد اشاره نمود: التیام زخم معده، التیام استخوان شکسته، درمان سنگ کیسه صفرا، قطع اسهال، التیام ترک و شقاق نوک پستان، کاهش ورم حنجره، التیام گلودرد، درمان تبخال، درمان ورم سرمازدگی، تسکین درد ناحیه شکم، کمک به درمان بیماری سل، رفع تپش قلب و درمان عدم دفع ادرار.

اما یکی از موارد مصرف اصلی آلانتوئین در مرطوب کنندگی پوست و لایه برداری سلول های مرده آن می باشد. آلانتوئین می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و باعث مرطوب ماندن سطح پوست می شود. به همین جهت از این ماده به عنوان یکی از اجزای اصلی کرم های مرطوب کننده پوست استفاده می گردد. این ماده علاوه بر این تاثیر فوق العاده ای نیز در کمک به درمان و بهبود زخم های پوستی، بازسازی پوست، گشادی رگ های پوست و افزایش میزان کلاژن و فیبروبلاست دارد. این ماده یکی از مهمترین ماده های ضد التهاب مورد استفاده در تولید کرم ها و محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای پوست های حساس است. کاهش تحریک پذیری پوست و جلوگیری از ایجاد ناراحتی های پوستی از جمله سوختگی، خارش و حساسیت از دیگر خواص این ماده برای پوست می باشد.

موارد مصرف آلانتوئین

آلانتوئین موجب کمک به تکثیر سلول های پوستی و افزایش طول عمر آنها می گردد. به همین جهت از آن در تولید کرم های ضد چروک استفاده می شود. این ماده همچنین به جهت تاثیر در بهبود زخم های پوستی و درمان آکنه پوست در تولید پمادهای سوختگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم های مرطوب کننده، کرم های ضد آفتاب، محصولات بهداشت دهان و دندان، رژ لب ها، شامپوها، کرم های ضد جوش، لوسیون ها، روشن کننده ها، کانسیلرها، داروهای پسوریازیس، ژل های ضد درد، کرم پودرها و کرم های پوششی از جمله مهمترین مواد آرایشی و بهداشتی حاوی این ماده می باشند.

به طور خلاصه باید گفت پیشگیری و درمان خشکی پوست و لب از مهمترین موارد مصرف آلانتوئین است. این ماده همچنین می تواند در کمک به تسکین دردهای پوستی، روشن سازی پوست، صافی پوست و جوانسازی سلول های پوست نیز مفید واقع شود.

عوارض جانبی

آلانتوئین به طور کلی ماده ای غیر سمی و بی خطر محسوب می شود. اما می تواند در برخی از افراد منجر به ایجاد حساسیت شود. ایجاد خارش پوست، سرخی پوست، ایجاد جوش های صورت و همچنین سوزش پوست از جمله مهمترین عوارض جانبی احتمالی این ماده می باشند. در هنگام مشاهده این موارد و در صورت استفاده از محصولات مراقبت از پوست که حاوی این ماده می باشند لازم است مصرف آنها را سریعا قطع نموده و جهت مشاوره به پزشک متخصص رجوع نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماده آلانتوئین، خواص و موارد مصرف آن می توانید به مطالب موجود در وب سایت آواشیمی صبا مراجعه کنید. شرکت آواشیمی صبا با برخورداری از سابقه ای طولانی و اعتباری مثال زدنی در حوزه واردات مواد اولیه صنعتی، دارویی، و آرایشی و بهداشتی، بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را در این حوزه به شما عرضه می کند.