در این سری از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا قصد داریم شما را با روغن آووکادو و فواید و موارد مصرف آن آشنا سازیم. این روغن گیاهی دارای خواص و فواید متعددی می باشد که در ادامه به شماری از مهمترین خواص آن خواهیم پرداخت.

روغن آووکادو چیست؟

آووکادو میوه ای گرمسیری است که در مناطق استوایی و اقلیم های مدیترانه ای رشد می کند. روغن آووکادو یک روغن گیاهی می باشد که از پالپ میوه آووکادو گرفته می شود. این روغن ماده ای خوراکی می باشد که به شکل خام در سالادها و همینطور در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین استفاده صنعتی این روغن در تولید مواد آرایشی و بهداشتی می باشد. این روغن گیاهی دارای موارد مصرف و فواید متعددی می باشد که در ادامه به شماری از مهمترین خواص آن خواهیم پرداخت.

روغن آووکادو

خواص و فواید روغن آووکادو

روغن آووکادو دارای میزان بسیار بالایی از چربی های غیر قابل اشباع می باشد. همین امر موجب شده تا این روغن به یک ماده محبوب جهت رفع خشکی پوست تبدیل شود. افزایش نرمی و لطافت پوست و کاهش چین و چروک های پوستی مهمترین خاصیت این روغن محسوب می شوند. این روغن همچنین با دارا بودن ویتامین E موجب بسته شدن منافذ پوست در برابر آلودگی ها می گردد. همچنین برخورداری از لسیتین سبب شده که این روغن به عنوان یک لکه بر قوی نیز عمل کند.

روغن آووکادو دارای خاصیت ضد التهابی و ضد درد است و می تواند جهت رفع خشکی مفاصل مفید واقع شود. این روغن همچنین با دارا بودن ویتامین های B، D، E و H موجب تحریک فولیکول مو شده و تاثیر فوق العاده ای در افزایش رشد مو دارد. این روغن علاوه بر این مانع از ایجاد موخوره و وز شدن مو نیز می گردد.

یکی از محبوب ترین فواید روغن آووکادو رفع تیرگی های دور چشم می باشد. این روغن همچنین با دارا بودن مقادیر بالای اسید اولئیک موجب تنظیم کلسترول خون شده و به جلوگیری از بروز عارضه های قلبی کمک می نماید. این روغن یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می شود. همچنین افزودن این روغن به سالاد منجر به افزایش جذب مواد مغذی بخصوص کارتنوئیدهای موجود در هویج و کاهو می گردد.

دیگر خواص

روغن آووکادو به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب امگا ٩ دارای خاصیت چربی زدایی از توده های چربی شکم و دور کمر می باشد. کمک به بهبود آرتریت، رفع جوش و آکنه پوست، کاهش سطح تری گلیسرید، تنظیم فشار خون، کاهش خطر ابتلا به آب مروارید، کاهش خطر بروز بیماری دیابت، کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد، کمک به درمان کبد چرب، درمان التهابات لثه، رفع شکنندگی ناخن، درمان رماتیسم و رفع ترک های ناشی از بارداری از دیگر فواید روغن آووکادو می باشند.

موارد مصرف روغن آووکادو

روغن آووکادو به دلیل دارا بودن خواصی که برشمردیم به طور گسترده در تولید مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. کرم ها، لوسیون ها، ماسک های پوستی و روغن های بدن از جمله مهمترین محصولات حاوی این روغن می باشند. این روغن همچنین به دلیل دارا بودن خواص متعدد برای پوست و موی سر در تولید انواع شامپوها علی الخصوص شامپوهای ضد شوره نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کرم های ضد آفتاب و روغن های ماساژ از دیگر محصولاتی هستند که در فرآیند تولید آنها از این روغن استفاده می گردد.

علاوه بر این موارد روغن آووکادو جهت استفاده به عنوان افزودنی و طعم دهنده در پخت و پز غذاها، جهت پاک کردن آرایش، جهت چربی زدایی و به شکل ماساژ موضعی در نواحی دارای چربی و همینطور جهت رفع حساسیت به پوشک در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید روغن آووکادو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روغن گیاهی آووکادو و خواص و فواید و موارد مصرف آن می توانید به وب سایت آواشیمی صبا مراجعه نمایید.

شرکت آواشیمی صبا با دارا بودن سابقه ای طولانی و اعتباری انکار نشدنی در حوزه واردات مواد اولیه صنعتی، دارویی و آرایشی و بهداشتی، بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را در این زمینه به شما عرضه می کند.