در این مطلب از سری مطالب دانستنی‌های شیمی قصد داریم با موضوع جنتیان ویولت و موارد استفاده آن چیست؟ در خدمت شما کاربران گرامی باشیم.

جنتیان ویولت و موارد استفاده آن چیست؟

جنتیان ویولت چیست؟

جنتیان ویولت یک ضد عفونی کننده است که از سال 1890 مورد استفاده قرار گرفته است و دارای فعالیت ضد قارچی و تا حدوی ضد باکتری است و به طور سنتی به عنوان یک درمان موضعی برای انواع بیماری های پوستی استفاده می شود.

با این حال، شواهد کارآزمایی بالینی کمی برای حمایت از اثربخشی یا ایمنی طولانی ‌مدت آن وجود دارد، بنابراین برای بسیاری از بیماری ‌ها درمان ‌های مدرن ‌تر، مانند آنتی ‌بیوتیک ‌ها و سایر داروهای سیستمیک، ترجیح داده می ‌شود.

جنتیان ویولت

 

موارد استفاده از جنتیان ویولت

جنتیان ویولت دارای اثر ضد قارچی، ضد سرطانی و همچنین ضد عفونی کننده در بدن ما است و همچنین به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی و سلامت دهان استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی: به دلیل اثر ضد باکتریایی که دارد در بهبود برفک دهان و شته ها موثر است و می توان آن را دو تا سه بار در روز روی گاز استفاده کرد.

درمان کاندیدیاز: این ماده یک مبارزه عالی برای قارچ های کاندیدا است که مسئول ایجاد کاندیدیاز هستند. می توان آن را به صورت رقیق شده با آب گرم استفاده کرد.  توصیه می شود که در شدیدترین موارد به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

مراقبت از زخم: این محلول اگر با آب رقیق شود، به درمان زخم های پوستی و جلوگیری از قارچ و عفونت کمک می کند. گاهی برای درمان عفونت های نوک پستان ناشی از شیردهی نیز استفاده می شود.

درمان سوختگی: جنتیان ویولت عامل بسیار خوبی در رفع جوش ‌های ناشی از سوختگی است و همچنین قرمزی پوست ناشی از آن را برطرف می ‌کند.

رنگ مو: یکی از پرطرفدارترین کاربردهای این ماده تاثیر آن بر رنگ موهای بلوند است که گزینه ای عالی برای از بین بردن رنگ موی زرد است. می توانید چند قطره به آن اضافه کنید و آن را در یک شامپوی ملایم یا مقداری کرم مرطوب کننده رقیق کنید.

استفاده از این ماده ممکن است جایگزینی برای درمان شرایط ذکر شده باشد به یاد داشته باشید که برای هر نوع علامت یا بیماری، درمان ‌های مؤثرتری وجود دارد، بنابراین قبل از استفاده از آن برای درمان ‌های سلامت باید با پزشک خود مشورت کنید

نحوه استفاده از جنتیان ویولت

جنتیان ویولت موضعی است و برای جلوگیری از تحریک پوست و لکه های دائمی باید به مدت 3 تا 4 روز در ناحیه آسیب دیده استفاده شود.

استفاده از آن در ضایعات اولسراتیو یا روی صورت به دلیل خطر لکه های دائمی توصیه نمی شود.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی در مورد استفاده از جنس در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد. بنابراین از استفاده آن در این دوران خودداری کنید.

فشار خون پایین: این نگرانی وجود دارد که استفاده از آن ممکن است فشار پایین را بدتر کند یا در درمان دارویی برای افزایش فشار خون اختلال ایجاد کند.

به عنوان یک راه حل ارزان و ساده برای یافتن، جنتیان ویولت یک انتخاب عالی برای بسیاری از درمان ها است. برای استفاده روی مو هیچ منع مصرف شدیدی وجود ندارد، فقط لازم است از استفاده طولانی مدت از محصول خودداری شود.

اگر محصولات کاربردی و چند منظوره با قیمت های مقرون به صرفه می خواهید، می توانید رنگ بنفش را به محصولات مورد علاقه خود اضافه کنید.

شما میتوانید محصول جنتیان ویولت را از سایت آوا شیمی صبا تهیه کنید.