در این سری از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا قصد داریم شما را با اسپن 60 و کاربردهای آن آشنا سازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی کاربردهای گوناگون این امولسی فایر در صنایع مختلف می پردازیم.

اسپن 60 چیست؟

اسپن 60 که به موم مصنوعی نیز معروف است نوعی امولسیفایر بسیار پر کاربرد صنعتی است. این ماده از ترکیب سوربیتول و اسید استئاریک ساخته می شود. امروزه از این ماده به طور گسترده در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی جهت مخلوط کردن آب و روغن در یکدیگر استفاده می گردد. اسپن 60 با نام سوربیتان مونو استئارات نیز شناخته می شود.

اسپن 60

اسپن 60 و کاربردهای آن

این ماده علاوه بر اینکه یک امولسیفایر بسیار قدرتمند است، از ویژگی مرطوب کنندگی و پخش کنندگی مناسبی نیز برخوردار است. این ویژگی ها در کنار هم باعث شده است تا این ماده بدل به یک امولسیون کننده ایده آل گردد. مهمترین کاربرد این ماده در صنایع غذایی استفاده از آن در تولید مخمر خشک است. چرا که باعث می شود رطوبت مخمر حفظ شده و ماندگاری آن نیز افزایش پیدا کند. امروزه اکثر نانوایی های در سطح وسیع از این امولسیفایر در فرآیند تولید نان استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی اسپن 60 استفاده از آن در تولید بستنی است. در واقع کارخانه های بستنی سازی از جمله مهمترین مشتریان این ماده به شمار می روند. اسپن شصت باعث افزایش قوام بستنی و بهبود بافت آن شده و از تشکیل بلورهای یخ بر روی بستنی نیز جلوگیری می کند.

از دیگر کاربردهای اسپن 60 در صنایع غذایی می توان به استفاده در قنادی ها جهت انجام پروسه خامه زدن و ایجاد کف سفت، استفاده به عنوان حجم دهنده به کیک و استفاده به عنوان براق کننده سطح شکلات اشاره کرد.

صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از مشتریان اصلی امولسیفایرها محسوب می شود. اسپن 60 نیز به عنوان یکی از کارآمدترین و باکیفیت ترین انواع امولسیفایر به طور گسترده در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از این ماده در حجم های وسیع صنعتی جهت مخلوط سازی آب و روغن در فرآیند تولید انواع لوسیون و کرم استفاده می گردد. کرم های درمان خشکی پوست به طور خاص دارای میزان زیادی از اسپن شصت می باشند.

شما میتوانید برای خرید اسپن 60 به سایت آواشیمی صبا مزاجعه کنید.

دیگر کاربردها

مواد دارویی نیز دیگر حوزه استفاده اسپن 60 هستند. بسیاری از شربت ها، پمادها و ژل های دارویی در فرمولاسیون خود از این ماده بهره می گیرند. کارکرد اسپن شصت در این مواد بیشتر مربوط به بهبود قوام و افزایش انسجام بافت آنهاست. این ماده همچنین در تولید کرم های بواسیر و کرم های یبوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله دیگر کاربردهای صنعتی اسپن 60 می توان به استفاده در تولید الیاف مصنوعی و استفاده به عنوان ماده براق کننده پشم اشاره کرد. از این امولسیفایر همچنین جهت تولید سموم دفع آفات و مایع ماشین کاری فلز نیز استفاده می گردد.

اسپن 60

کلام آخر

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اسپن 60 و کاربردهای آن می توانید به وبسایت آواشیمی صبا مراجعه نمایید.

شرکت آواشیمی صبا، وارد کننده مواد دارویی با بیش از بیست سال سابقه، ارائه دهنده بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به بازار داخلی است.