در این سری از مطالب وبلاگ آواشیمی صبا، قصد داریم شما را با موضوع اروزیل ٢٠٠ و کاربرد آن چیست؟ آشنا سازیم. سیلیکا فوم یا اروزیل یک اکسید غیر فلزی غیر آلی سفید، شل، آمورف، غیر سمی و غیر آلاینده است که در دسته مواد معدنی قرار می گیرد.

اروزیل ٢٠٠ چیست؟

اروزیل ٢٠٠ یک حجم دهنده و غلظت دهنده صنعتی با خواص و کاربردهای متعدد است. این ماده با شکل ظاهری پودر سفید رنگ، سبک و ریز به عنوان یک افزودنی پرکاربرد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اروزیل ٢٠٠ با نام فوم سیلیکا نیز شناخته می شود. این دو نام به یک محصول واحد اشاره دارند که در بسته بندی های ده کیلوگرمی و با تاریخ های انقضای دو ساله به بازار عرضه می شود. در ادامه به شرح کاربردهای مختلف این افزودنی صنعتی خواهیم پرداخت.

اروزیل ٢٠٠

اروزیل 200 و کاربرد های آن

اروزیل ٢٠٠ در صنایع متعددی به عنوان یک ماده اولیه افزودنی در فرآیند تولید به کار گرفته می شود. این ماده در تولید رنگ ها و پوشش ها، چسب ها و درزگیرها، ترکیبات و ژل های کابل، مرکب های چاپ، رزین های پلی استر غیر اشباع، رزین های پوششی، فایبرگلاس ها و… دارای کاربرد است. این محصول می تواند به عنوان عامل غلظت دهنده، ضد رسوب و جلوگیری کننده از ته نشینی مورد استفاده قرار گیرد. از این ماده همچنین به عنوان عامل ضخیم کننده، ضد انحلال و ضد انقباض نیز استفاده می شود.

همچنین شما میتوانید با مراجعه به سایت آواشیمی صبا برای خرید اروزیل 200 اقدام کنید.

اروزیل ٢٠٠ می تواند باعث کنترل رئولوژی و تیکسوتروپی در پلیمرها، بایندرها و سیستم های مایع شود. این ماده همچنین می تواند سبب بهبود خواص جریانی در پودرها شود و به عنوان عامل ضد کلوخه شدن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اروزیل می تواند خواص جریان را در خمیر دندان بهینه سازی کند، لاک ها را در برابر خراش مقاوم سازد و به عنوان عامل جلا دهنده در تولید میکروچیپ ها به کار گرفته شود.

رایج ترین کاربرد اروزیل ٢٠٠ در صنعت فایبرگلاس می باشد. این ماده به سبب برخورداری از خواص مطلوب در این صنعت و در حوزه تولید ژلکوت به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اروزیل مانع از شره کردن رزین می شود و حجم و چسبندگی آن را بالا می برد. این ماده همچنین سبب افزایش مقاومت ژلکوت در برابر خوردگی و تاثیرات اشعه فرابنفش می گردد.

سیلیکا فوم

دیگر کاربردها

اروزیل ٢٠٠ در صنایع غذایی نیز استفاده های گسترده ای دارد. از این ماده می توان جهت یکدست و یکنواخت شدن محصولات غذایی و همچنین ثبات کیفیت آنها استفاده نمود. دیگر کاربرد این ماده در صنایع غذایی حفظ رنگ محصولات می باشد. به طور کلی پودرهایی نظیر پودر تخم مرغ، پودر شیر، ادویه ها، شکر، نمک و… در حالت خام آماده استفاده در فرآیند تولید محصولات غذایی نیستند. برای اینکه این پودرها ویژگی های مناسب جهت به کار گرفته شدن در سطح تولید صنعتی را پیدا کنند نیاز دارند که ابتدا افزودنی هایی نظیر اروزیل ٢٠٠ به ترکیبشان اضافه شود.

دیگر کاربرد اروزیل ٢٠٠ استفاده از آن به عنوان عامل ضد کلوخه شدن و ضد مرطوب شدن در تولید پودرهای سفید کننده است. این ماده در تولید کرم های سفید کننده نیز به عنوان عامل قوام دهنده و غلظت دهنده مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از دیگر کاربردهای اروزیل ٢٠٠ می توان به استفاده از آن در تولید رنگ مو و همچنین نرم کننده های مو اشاره نمود. این ماده در رنگ موها به عنوان عامل خشک کننده و جلوگیری کننده از واکنش زودهنگام به کار گرفته می شود. استفاده از این محصول در ساختار نرم کننده های مو نیز باعث افزایش حجم مو و خوش حالت تر شدن آن می شود.

آواشیمی صبا

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اروزیل ٢٠٠ میتوانید به وب سایت آواشیمی صبا مراجعه کنید. شرکت آواشیمی صبا، وارد کننده حرفه ای مواد اولیه دارویی و صنعتی، اکنون بیش از بیست سال است که حد اعلای کیفیت را برای بازارهای داخلی به ارمغان آورده است.